ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺎ ﺟﻨﮓ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﻧﺎ

 💥 غیر معتبر روایات سلسلہ نمبر 15 💥


      ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺎ ﺟﻨﮓ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﻧﺎ


ﺳﻮﺍﻝ: ﺍﯾﮏ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺟﻨﮓ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻌﮧ ﭘﺮ ﻓﺘﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ، ﺟﺐ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻓﺘﺢ ﻧﮧ ﻣﻠﻨﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺁﭘﺲ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﻮﺭﮦ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﻣﺸﻐﻮﻟﯿﺖ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﻧﺎ ﺑﮭﻮﻝ ﮔﺌﮯ ﺗﻮ ﺳﺐ ﺳﺎﺗﮭﯿﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﻧﮑﺎﻝ ﮐﺮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﺍﻧﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﺧﻼﻝ ﮐﺮﻧﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﯾﺎ، ﺟﺐ ﺩﺷﻤﻨﻮﮞ ﻧﮯ ﯾﮧ ﻣﻨﻈﺮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﻮ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺗﻮ ﺩﺍﻧﺖ ﺗﯿﺰ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﻟﮕﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻤﯿﮟ ﮐﭽﺎ ﮨﯽ ﭼﺒﺎ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ، ﺗﻮ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﮭﺎﮒ ﮔﺌﮯ … ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﮨﮯ .


▪️ ️ ﺍﻟﺠﻮﺍﺏ ﺑﺎﺳﻤﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ


ﯾﮧ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮐﺘﺐ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯿﮟ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮨﻤﯿﮟ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﻈﺎﮨﺮ ﻭﮨﯽ ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﮐﺎ ﻣﺄﺧﺬ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔

ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺒﺮﯼ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ 14 ﮨﺠﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﺭﺳﺘﻢ ﺟﻮ ﻧﺠﻒ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﺎ ﺟﺎﺳﻮﺱ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯿﺠﺎ، ﺍﺱ ﺟﺎﺳﻮﺱ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﮨﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﭘﮭﺮ ﻭﮦ ﺟﺎﺳﻮﺱ ﻭﺍﭘﺲ ﺭﺳﺘﻢ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺁﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﺭﯼ ﺧﺒﺮ ﺳﻨﺎﺋﯽ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﮐﮭﺎﻧﺎ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ؟ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﮔﺬﺍﺭﺍ ﮨﮯ، ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﮐﭽﮫ ﮐﮭﺎﺗﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﮐﭽﮫ ﻟﮑﮍﯾﺎﮞ ﺗﮭﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﻮ ﻭﮦ ﻟﻮﮒ ﺻﺒﺢ ﺷﺎﻡ ﺍﻭﺭ ﺭﺍﺕ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﭼﻮﺳﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔

ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺭﺳﺘﻢ ﭼﻼ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺍﺗﺮﺍ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﺆﺫﻥ ﻧﮯ ﻇﮩﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﻟﮓ ﮔﺌﮯ ﺗﻮ ﺭﺳﺘﻢ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﺳﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻓﻮﺭﺍ ﺳﻮﺍﺭ ﮨﻮﺟﺎﺅ ﺗﻮ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﮐﯿﻮﮞ؟ ﺗﻮ ﺭﺳﺘﻢ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﺗﻢ ﺩﯾﮑﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﻤﮩﺎﺭﺍ ﺩﺷﻤﻦ ﺣﻤﻠﮯ ﮐﯽ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﮐﺮﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔

ﻛَﺘَﺐَ ﺇِﻟَﻲَّ ﺍﻟﺴَّﺮِﻱُّ : ﻋَﻦْ ﺷُﻌَﻴْﺐٍ، ﻗﺎﻝ : ﺣَﺪَّﺛَﻨَﺎ ﺳﻴﻒ ﻋﻦ ﺍﻟﻨﻀﺮ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺮﻓﻴﻞ، ﻗﺎﻝ : ﻟﻤﺎ ﻧﺰﻝ ﺭﺳﺘﻢ ﺍﻟﻨﺠﻒ ﺑﻌﺚ ﻣﻨﻬﺎ ﻋﻴﻨﺎ ﺇﻟﻰ ﻋﺴﻜﺮ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ، ﻓﺎﻧﻐﻤﺲ ﻓﻴﻬﻢ ﺑﺎﻟﻘﺎﺩﺳﻴﺔ ﻛﺒﻌﺾ ﻣﻦ ﻧﺪ ﻣﻨﻬﻢ، ﻓﺮﺁﻫﻢ ﻳﺴﺘﺎﻛﻮﻥ ﻋﻨﺪ ﻛﻞ ﺻﻼﺓ، ﺛﻢ ﻳﺼﻠﻮﻥ ﻓﻴﻔﺘﺮﻗﻮﻥ ﺇﻟﻰ ﻣﻮﺍﻗﻔﻬﻢ، ﻓﺮﺟﻊ ﺇﻟﻴﻪ ﻓﺄﺧﺒﺮﻩ ﺑﺨﺒﺮﻫﻢ ﻭﺳﻴﺮﺗﻬﻢ ﺣﺘﻰ ﺳﺄﻟﻪ : ﻣﺎ ﻃﻌﺎﻣﻬﻢ؟ ﻓﻘﺎﻝ، ﻣﻜﺜﺖ ﻓﻴﻬﻢ ﻟﻴﻠﺔ، ﻻ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻣﺎ ﺭﺃﻳﺖ ﺃﺣﺪﺍ ﻣﻨﻬﻢ ﻳﺄﻛﻞ ﺷﻴﺌﺎ، ﺇﻻ ﺃﻥ ﻳﻤﺼﻮﺍ ﻋﻴﺪﺍﻧﺎ ﻟﻬﻢ ﺣﻴﻦ ﻳﻤﺴﻮﻥ، ﻭﺣﻴﻦ ﻳﻨﺎﻣﻮﻥ، ﻭﻗﺒﻴﻞ ﺃﻥ ﻳﺼﺒﺤﻮﺍ، ﻓﻠﻤﺎ ﺳﺎﺭ ﻓﻨﺰﻝ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﺤﺼﻦ ﻭﺍﻟﻌﺘﻴﻖ ﻭﺍﻓﻘﻬﻢ، ﻭﻗﺪ ﺃﺫﻥ ﻣﺆﺫﻥ ﺳﻌﺪ ﺍﻟﻐﺪﺍﺓ، ﻓﺮﺁﻫﻢ ﻳﺘﺤﺸﺤﺸﻮﻥ، ﻓﻨﺎﺩﻯ ﻓﻲ ﺃﻫﻞ ﻓﺎﺭﺱ ﺃﻥ ﻳﺮﻛﺒﻮﺍ، ﻓﻘﻴﻞ ﻟﻪ : ﻭﻟﻢ؟ ﻗﺎﻝ : ﺃﻣﺎ ﺗﺮﻭﻥ ﺇﻟﻰ ﻋﺪﻭﻛﻢ ﻗﺪ ﻧﻮﺩﻱ ﻓﻴﻬﻢ ﻓﺘﺤﺸﺤﺸﻮﺍ ﻟﻜﻢ . ﻗﺎﻝ ﻋﻴﻨﻪ : ﺫﻟﻚ ﺇﻧﻤﺎ ﺗﺤﺸﺤﺸﻬﻢ ﻫﺬﺍ ﻟﻠﺼﻼﺓ .


▪️ ١ . ﻣﺸﺎﺭﻉ ﺍﻻﺷﻮﺍﻕ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﺎ ﺭﺥ :


ﺍﺱ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺑﻼﺳﻨﺪ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﻮ ﻣﺠﮩﻮﻝ ﺻﯿﻐﮯ ﺳﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﻔﺎﺭ ﮐﮯ ﻗﻠﻌﮯ ﮐﺎ ﻣﺤﺎﺻﺮﮦ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﮐﺎﻓﯽ ﻭﻗﺖ ﺗﮏ ﻓﺘﺢ ﻧﮧ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﻮ ﺍﻣﯿﺮ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻏﻮﺭ ﮐﺮﻭ ﮐﮩﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﺪﻋﺖ ﺗﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﺌﯽ ﯾﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺳﻨﺖ ﺗﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﮭﻮﭦ ﮔﺌﯽ، ﻟﮩﺬﺍ ﺟﺐ ﻟﺸﮑﺮ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﻧﮯ ﻏﻮﺭ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﮯ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺳﺴﺘﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﮭﯽ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﻧﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﯼ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﮯ ﻓﺘﺢ ﺩﮮ ﺩﯼ .

ﻗﺎﻝ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻨﺤﺎﺱ ‏( 814 ﮪ ‏) ﺻﺎﺣﺐ “ ﻣﺸﺎﺭﻉ ﺍﻻﺷﻮﺍﻕ ﺍﻟﯽ ﻣﺼﺎﺭﻉ ﺍﻟﻌﺸﺎﻕ :” ﻭﻳﺤﻜﻰ ﺃﻥ ﺑﻌﺾ ﻋَﺴﺎﻛﺮ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﺣﺎﺻﺮﻭﺍ ﺣﺼﻨﺎً ﻣﻦ ﺣﺼﻮﻥ ﺍﻟﻜﻔﺎﺭ، ﻓﺘﻮﻗﻒ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﻓﺘﺤﻪ، ﻓﻘﺎﻝ ﺃﻣﻴﺮﻫﻢ : ﺍﻧﻈﺮﻭﺍ ﻣﺎ ﺫﺍ ﺍﺭﺗﻜﺒﺘﻤﻮﻩ ﻣﻦ ﺍﻟﺒﺪﻉ ﺃﻭ ﺗﺮﻛﺘﻤﻮﻩ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺣﺘﻰ ﻋَﺴُﺮ ﻋﻠﻴﻨﺎ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺤﺼﻦ؟ ﻓﻨﻈﺮﻭﺍ ﻓﺈﺫﺍ ﻫﻢ ﻗﺪ ﺃﻫﻤﻠﻮﺍ ﺍﻟﺴﻮﺍﻙ، ﻓﺎﺳﺘﻌﻤﻠﻮﺍ ﺍﻟﺴﻮﺍﻙ ﻓﻔﺘﺢ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺤﺼﻦ . ‏[ ﻣﺸﺎﺭﻉ ﺍﻷﺷﻮﺍﻕ : 1/577 ‏] .


▪️ ٢ . ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﺭُﺥ :


ﻣﺼﻨﻒ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺗﺮﮐﻮﮞ ﺳﮯ ﻟﮍﺍﺋﯽ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻣﺤﺎﺻﺮﮦ ﻃﻮﯾﻞ ﮨﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﻓﺘﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ ﺗﻮ ﺍﻣﯿﺮ ﻧﮯ ﮐﻮﺗﺎﮨﯽ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﻧﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﭘﺘﮧ ﭼﻼ ﮐﮧ ﭘﻮﺭﮮ ﻟﺸﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺑﮭﯽ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺭﺧﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﺷﺎﺧﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﮍﯾﮟ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﻧﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﯿﮟ، ﻭﮨﺎﮞ ﺩﺷﻤﻨﻮﮞ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺟﺎﺳﻮﺱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﮭﺎ، ﺟﺐ ﺍﺱ ﻧﮯ ﯾﮧ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﻗﻮﻡ ﺳﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﮐﮭﺎﻧﮯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺩﺍﻧﺖ ﺗﯿﺰ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﻟﮩﺬﺍ ﺩﺷﻤﻦ ﮈﺭ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻓﺘﺢ ﮨﻮﺋﯽ۔

ﻓﻲ ﺇﺣﺪﻯ ﻣَﻌﺎﺭﻙ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﻓﻲ ﺑﻼﺩ ﺍﻟﺘُّﺮﻙ، ﻃﺎﻝ ﺍﻟﺤﺼﺎﺭُ ﺣﻮﻝ ﺣﺼﻦ ﻣﻦ ﺣﺼﻮﻥ ﺍﻟﺘﺮﻙ، ﻛﻤﺎ ﺃﺣﺲَّ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻮﻥ ﺑﺎﻟﻤَﻠﻞ، ﻓﺒﺤﺚ ﻗﺎﺋﺪُ ﺍﻟﺠﻴﺶ ﻋﻦ ﺳِﺮّ ﺗﺄﺧﺮ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻨﺼﺮ، ﻭﻛﺎﻧﻮﺍ ﺃﻭﻝَ ﻣﺎ ﻳﻔَﺘِّﺸﻮﻥ ﻓﻲ ﺃﻭﺭﺍﻗﻬﻢ ﻋﻦ ﺇﺧﻼﺻﻬﻢ ﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ؛ ﺛﻢ ﺍﻟﻔﺮﺍﺋﺾ؛ ﺛﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﺴﻨﻦ .

ﻓﻮﺟﺪﻭﺍ ﺃﻧﻬﻢ ﻻ ﻳَﻤﻠِﻜﻮﻥ ﺳِﻮَﺍﻛﺎ ‏( ﻭﻟﻮ ﻭﺍﺣﺪﺍ ‏) ﻟﻠﺘﺴﻮُّﻙ ﺑﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﻟﺼﻼﺓ، ﻓﺎﺿﻄﺮ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻮﻥ ﺇﻟﻰ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﻟِﺤَﺎﺀ ﺍﻷﺷﺠﺎﺭ ﻭﻓُﺮﻭﻋﻬﺎ ﺑﺪﻻ ﻋﻦ ﺍﻟﺴﻮﺍﻙ، ﻭﻟﻢ ﻳﻜﻦ ﺃﺣﺪ ﻳﺪﺭﻱ ﺃﻥ ﺟﺎﺳﻮﺳﺎ ﻟﻸﻋﺪﺍﺀ ﻭﺳﻂ ﺍﻟﺠﻴﺶ، ﻓﺮﺃﻯ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﻟﻠﻤﺮﺓ ﺍﻷﻭﻟﻰ ﻳَﺴﺘﺎﻛُﻮﻥ، ﻓﺨَﺎﻑ ﻭﺍﺿﻄﺮﺏَ، ﻭﺳﺮﻳﻌﺎ ﻣَّﺎ ﺍﺗﺠﻪ ﺇﻟﻰ ﻗﻮﻣﻪ ﻳُﺨﺒﺮﻫﻢ ﻣَﺬﻋﻮﺭﺍ ﺃﻥ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﻳَﺸﺤَﺬُﻭﻥ ﺃﺳﻨﺎﻧﻬﻢ ﻟﻴﺄﻛﻠﻮﻧﺎ . ﻓﺨﺎﻑ ﻗﻮﻣُﻪ، ﻭﺃﻟﻘﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮُّﻋﺐ ﻓﻲ ﻗﻠﻮﺑﻬﻢ، ﻭﻓُﺘﺢ ﺍﻟﺤﺼﻦ، ﻭﺍﺭﺗﻔﻌﺖ ﺭﺍﻳﺔُ ﻻ ﺇﻟﻪ ﺇﻻ ﺍﻟﻠﻪ . ‏[ ﺍﻟﻔﺘﻮﺣﺎﺕ ﺍﻻﺳﻼﻣﻴﺔ ‏( 1/425 ‏) ﻟﺪﺣﻼﻥ ‏]


▪️ ٣ . ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﺎ ﺗﯿﺴﺮﺍ ﺭُﺥ :


ﺍﺱ ﺑﺎﺭ ﯾﮧ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﻣﺼﺮ ﮐﯽ ﻓﺘﺢ ﮐﮯ ﻣﻮﻗﻌﮯ ﭘﺮ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﻋﺎﺹ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﺁﯾﺎ ﺟﺐ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﺑﯿﺮ ﮐﻮ ﻟﺸﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﯽ ﮐﻤﯽ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮨﻮﺋﯽ، ﭘﺲ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺟﺎﺳﻮﺱ ﮈﺭ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﻓﺘﺢ ﮨﻮﺋﯽ۔


ﻓﻲ ﻗﺼﺔ ﻓﺘﺢ ﻣﺼﺮ ﺃﻳﺎﻡ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻳﻘﻮﻟﻮﻥ : ﺇﻥ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺍﻟﻌﺎﺹ ﺃﺭﺳﻞ ﻓﻲ ﻃﻠﺐ ﺍﻟﻤَﺪﺩ ﻣﻦ ﻋﻤﺮ ﻋﻨﺪﻣﺎ ﻭﺻﻞ ﻗُﺮﺏ ﺍﻟﻔَﺮﻣﺔ ‏( ﺑُﻮﺭﺳَﻌﻴﺪ ﺣﺎﻟﻴﺎ ‏) ﻓﺒﻌﺚ ﺇﻟﻴﻪ ﺍﻟﻤﺪﺩ ﻭﻣﻌﻬﻢ ﺍﻟﺰﺑﻴﺮ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ . ﻭﻟﻤﺎ ﺍﺳﺘﺒﻄﺄ ﺍﻟﺰﺑﻴﺮ ﺍﻟﻔﺘﺢَ ﺟﻤﻌﻬﻢ ﻭﻗﺎﻝ : ﺇﻧﻬﻢ ﻭﻻ ﺑُﺪَّ ﻧﺴﻮﺍ ﺷﻴﺌﺎ ﻣﻦ ﺳﻨﺔ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، ﻓﺘﺬﻛﺮﻭﺍ ﺍﻟﺴﻮﺍﻙ، ﻭﻟﻤﺎ ﻟﻢ ﻳﺠﺪﻭﺍ ﺷﺠﺮﺗَﻪ ﺑﺄﺭﺽ ﻣﺼﺮٍ ﺍﺳﺘﻌﻤﻠﻮﺍ ﺧَﺸَﺐ ﺍﻷﺷﺠﺎﺭ، ﻭﻟﻤﺎ ﺭﺃﺗﻬﻢ ﻋﻴﻮﻥُ ﺍﻟﺮﻭﻡ ﺭﺟﻌﻮﺍ ﻟﻘﺎﺩﺗﻬﻢ ﻭﻗﺎﻟﻮﺍ : ﺇﻥ ﺟﻴﺶ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﻳُﺴِﻦ ﺃﺳﻨﺎﻧﻪ ﻟﺘﻘﻄﻴﻊ ﺍﻟﺮﻭﻡ؛ ﻓﺪﺏَّ ﻓﻴﻪ ﺍﻟﺬُّﻋﺮ ﻭﺟﺎﺀ ﺍﻟﻨﺼﺮ .


▪️ ٤ . ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﺎ ﭼﻮﺗﮭﺎ ﺭُﺥ :


ﺍﺱ ﺑﺎﺭ ﯾﮧ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﺁﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﮯ ﺍﻣﯿﺮ ﻗُﺘَﯿﺒﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻠﻢ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮨﯽ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﭼﮭﻮﭦ ﮔﺌﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺩﺷﻤﻦ ﮈﺭ ﮔﺌﮯ .

ﻓﻬﺬﺍ ﻗُﺘﻴﺒﺔ ﺑﻦ ﻣُﺴﻠﻢ ﺍﻟﺒﺎﻫﻠﻲ، ﻭﻛﺎﻥ ﺷﺎﺑﺎً ﻣﻦ ﺷﺒﺎﺏ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﺧﺮﺝ ﺑﺎﻟﺠﻴﻮﺵ ﺇﻟﻰ ﺧُﺮﺍﺳﺎﻥ، ﻓﺎﻓﺘﺘﺢ ﻓﻲ ﻏﺰﻭﺓ ﻭﺍﺣﺪﺓ ﺍﺛﻨﺘﻴﻦ ﻭﺳﺒﻌﻴﻦ ﻣﺪﻳﻨﺔ، ﻭﻛﺎﻥ ﻣﻦ ﺃﺷﻬﺮ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﺘﻮﺣﺎﺕ، ﺣﺘﻰ ﺇﻧﻪ ﻟﻢ ﺗﻬﺰَﻡ ﻟﻪ ﺭﺍﻳﺔٌ ﻗﻂ ﻓﻲ ﻣﻌﺎﺭﻛﻪ ﻛﻠﻬﺎ، ﻭﻛﺎﻥ ﺷﺎﺑﺎً ﺣﺪﻳﺚ ﺍﻟﺴِّﻦ، ﻟﻜﻨﻪ ﻛﺎﻥ ﺫﻛﻴﺎً ﻣﺆﻣﻨﺎً ﻣﺤﺒﺎً ﻟﻠﺠﻬﺎﺩ ﻓﻲ ﺳﺒﻴﻞ ﺍﻟﻠﻪ، ﺣﺎﺻﺮ ﺣﺼﻨﺎً ﻣﻦ ﺍﻟﺤﺼﻮﻥ ﻓﺘﺮﺓ ﻓﻠﻢ ﻳﻔﺘﺢ ﻋﻠﻴﻪ، ﻓﻘﺎﻝ ﻟﻠﻤﺴﻠﻤﻴﻦ : ﻟﻌﻠﻜﻢ ﻗﺼَّﺮﺗﻢ ﻓﻲ ﺳُﻨﺔ ﻣﻦ ﺳﻨﻦ ﺍﻟﺪﻳﻦ؛ ﺣَﺒَﺲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻜﻢ ﺍﻟﻔﺘﺢ ﻷﺟﻠﻬﺎ، ﻓﻨﻈﺮﻭﺍ ﻓﺈﺫﺍ ﻫُﻢ ﻗﺪ ﺗﺄﺧﺮﻭﺍ ﻋﻦ ﺍﻟﺴﻮﺍﻙ، ﻓﻘﺪ ﻛﺎﻧﻮﺍ ﻓﻲ ﺃﺭﺽ ﻟﻴﺲ ﺑﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﺸﺠﺮ ﻣﺎ ﻳَﺴﺘﺎﻛﻮﻥ ﺑﻪ، ﻓﺄﻣﺮ ﺑﻌﺾَ ﺍﻟﻘﻮﻡ ﻓﺄﺗﺎﻫﻢ ﺑﺎﻟﻤﺴﺎﻭﻳﻚ، ﻓﻠﻤﺎ ﺻَﻔُّﻮﺍ ﻓﻲ ﺃﻭﺟﻪ ﺍﻟﻌﺪﻭ ﺟﻌﻠﻮﺍ ﻳﺴﺘﺎﻛﻮﻥ، ﻓﻈﻦ ﺍﻟﻌﺪﻭ ﺃﻧﻬﻢ ﻳَﺸﺤَﺬﻭﻥ ﺃﺳﻨﺎﻧَﻬﻢ ﻟﻴﺄﻛﻠﻮﻫﻢ، ﻓﻔﺘﺤﻮﺍ ﻟﻬﻢ ﺍﻟﺤﺼﻦ .


▪️ ٥ . ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﺎ ﭘﺎﻧﭽﻮﺍﮞ ﺭﺥ :


ﺍﺱ ﺑﺎﺭ ﯾﮧ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﭘﯿﺶ ﺁﯾﺎ ﺟﺐ ﻭﮦ ﺟﮩﺎﺩ ﻣﯿﮟ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﻓﺘﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ :

ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﻣﺮﻭﺯﯼ ؒ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﺗﯿﻦ ﺣﺼﮯ ﮐﺌﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﺣﺞ ﮐﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﻏﺰﻭﮦ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻟﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﻋﻠﻢ ﮐﺎ ﺩﺭﺱ ﺩﯾﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺍﯾﮏ ﻏﺰﻭﮦ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻟﮯ ﮔﺌﮯ، ﻭﮨﺎﮞ ﮐﻔﺎﺭ ﮐﺎ ﻗﻠﻌﮧ ﻓﺘﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺍ ﺗﻮ ﺁﭖ ﺭﺍﺕ ﮐﻮ ﺍﺳﯽ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﮔﺌﮯ، ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻗﺪﺱ ﷺ ﻓﺮﻣﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ : ﺍﮮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ! ﮐﺲ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ﯾﺎﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ! ﮐﻔﺎﺭ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻗﻠﻌﮧ ﭘﺮ ﻗﺎﺩﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﭘﺎﺭﮨﺎ ﺍﺱ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﮞ۔ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻭﺿﻮ ﮐﯿﺎ ﮐﺮ۔

‏( ﻣﺄﺧﻮﺫ ﺍﺯ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﻣﺴﻮﺍﮎ، ﺍﻓﺎﺩﺍﺕ : ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ ﻣﻈﻔﺮ ﺣﺴﯿﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺳﮩﺎﺭﻧﭙﻮﺭﯼ ‏) ۔


💫 ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﮐﯽ ﺍﺳﻨﺎﺩﯼ ﺣﯿﺜﯿﺖ :


ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻓﻘﻂ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﯽ ﺳﻨﺪ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﺑﺎﻗﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺑﻐﯿﺮ ﺳﻨﺪ ﮐﮯ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ۔


ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ ﮐﯽ ﺳﻨﺪ :


▪️ ١ . ﭘﮩﻼ ﻧﮑﺘﮧ :


ﺍﮔﺮﭼﮧ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ 14 ﮨﺠﺮﯼ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮔﻮﯾﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﺎ ﺩﻭﺭ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮯ ﮐﮯ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﻮ 250 ﺳﺎﻝ ﺗﮏ ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺒﺮﯼ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﻧﻘﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ۔


▪️ ٢ . ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻧﮑﺘﮧ :


ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯿﮟ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﮐﻮ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﻭﮦ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﮨﻮﮞ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ۔

ﺟﯿﺴﮯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ ﭘﺮ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺎ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻧﮯ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻟﯽ ﺍﺳﯽ ﮐﻮ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭ ﭨﮭﮩﺮﺍﯾﺎ، ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﮯ ﺑﮭﯽ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ۔

ﺑﺪﺃ ﺍﻟﻄﺒﺮﻱ ﻣﻦ ﺃﺧﺒﺎﺭ ﺁﺩﻡ ﺇﻟﻰ ﺃﻥ ﺍﻧﺘﻬﻰ ﺑﺄﺧﺒﺎﺭ ﺯﻣﺎﻧﻪ . ﻭﺍﻟﻜﺘﺎﺏ ﻋﻠﻰ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﻷﺧﺒﺎﺭ ﻭﺑﺎﻟﺘﺴﻠﺴﻞ، ﻭﻏﺎﻟﺒﻪ ﺑﺎﻷﺳﺎﻧﻴﺪ، ﻭﻟﻢ ﻳﺸﺘﺮﻁ ﺍﻟﻄﺒﺮﻱ ﺛﺒﻮﺕ ﺟﻤﻴﻊ ﻣﺎ ﻓﻴﻪ ﺑﻞ ﺃﺧﺬ ﺑﻤﺒﺪﺃ ‏« ﻣﻦ ﺃﺳﻨﺪ ﻓﻘﺪ ﺃﺣﺎﻝ

ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﮯ ﻣﻘﺪﻣﮯ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﺑﺎﺕ ﻣﻠﮯ ﺟﻮ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﻮ ﻋﺠﯿﺐ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﭘﺮ ﮨﮯ ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﮨﻢ ﺗﮏ ﭘﮩﻨﭽﺎﺋﯽ ﮨﮯ، ﮨﻢ ﻧﮯ ﺗﻮ ﺻﺮﻑ ﺍﺳﮑﻮ ﺁﮔﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔

ﺣﻴﺚ ﻳﻘﻮﻝ ﺍﻟﻄﺒﺮﻱ ﻓﻲ ﻣﻘﺪﻣﺔ ﺍﻟﻜﺘﺎﺏ : ‏« ﻓﻤﺎ ﻳﻜﻦ ﻓﻲ ﻛﺘﺎﺑﻲ ﻫﺬﺍ ﻣﻦ ﺧﺒﺮ ﺫﻛﺮﻧﺎﻩ ﻋﻦ ﺑﻌﺾ ﺍﻟﻤﺎﺿﻴﻦ ﻣﻤﺎ ﻳﺴﺘﻨﻜﺮﻩ ﻗﺎﺭﺋﻪ، ﺃﻭ ﻳﺴﺘﺸﻨﻌﻪ ﺳﺎﻣﻌﻪ، ﻣﻦ ﺃﺟﻞ ﺃﻧﻪ ﻟﻢ ﻳﻌﺮﻑ ﻟﻪ ﻭﺟﻬًﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﺤﺔ، ﻭﻻ ﻣﻌﻨﻰ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﻘﻴﻘﺔ، ﻓﻠﻴﻌﻠﻢ ﺃﻧﻪ ﻟﻢ ﻳﺆﺕ ﻓﻲ ﺫﻟﻚ ﻣﻦ ﻗﺒﻠﻨﺎ، ﻭﺇﻧﻤﺎ ﺃﺗﻰ ﻣﻦ ﻗﺒﻞ ﺑﻌﺾ ﻧﺎﻗﻠﻴﻪ ﺇﻟﻴﻨﺎ، ﻭﺍﻧﺎ ﺇﻧﻤﺎ ﺃﺩﻳﻨﺎ ﺫﻟﻚ ﻋﻠﻰ ﻧﺤﻮ ﻣﺎ ﺃﺩﻯ ﺇﻟﻴﻨﺎ . ‏( ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻟﻄﺒﺮﻱ ﺍﻟﻤﻘﺪﻣﺔ : 1/8 ‏)


ﺑﻌﺾ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻃﺒﺮﯼ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺑﻌﺾ ﺭﺍﻭﯼ ﺟﮭﻮﭨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﺾ ﺭﺍﻓﻀﯽ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﮯ ﻗﺎﻋﺪﮦ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ : “ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﺑﻮﻟﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﻣﯿﺮﯼ ﻧﮩﯿﮟ ” ۔

ﻭﺍﻟﻄﺒﺮﻱ ﻳﻨﻘﻞ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺎﺭﻳﺦ ﻓﻴﻬﺎ ﺃﺣﻴﺎﻧﺎً ﻛﺬﺍﺑﻮﻥ ﺃﻭ ﻣﺘﻬﻤﻮﻥ ﺑﺎﻟﺮﻓﺾ ﻋﻠﻰ ﻣﺬﻫﺐ : ‏( ﻣﻦ ﺃﺳﻨﺪ ﻓﻘﺪ ﺃﺣﺎﻝ ‏) .


▪️ ٣ . ﺗﯿﺴﺮﺍ ﻧﮑﺘﮧ :


ﻣﺴﻮﺍﮎ ﻭﺍﻟﮯ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﯽ ﺳﻨﺪ :


ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﯽ ﺳﻨﺪ ﮐﭽﮫ ﯾﻮﮞ ﮨﮯ :


ﻛﺘﺐ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﺴﺮﻱ ‏( ﺛﻘﻪ ‏) ﻋﻦ ﺷﻌﻴﺐ ‏( ﻣﺠﻬﻮﻝ ‏) ﻗﺎﻝ ﺣﺪﺛﻨﺎ ﺳﻴﻒ ‏( ﻣﺘﻬﻢ ﺑﺎﻟﺰﻧﺪﻗﺔ ﻭﺍﻟﻜﺬﺏ ‏) ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺮﻓﻴﻞ ‏( ﺭﺟﻞ ﻓﺎﺭﺳﻲ ﻣﺠﻬﻮﻝ


ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﮐﻤﺰﻭﺭ ﺳﻨﺪ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ‏( ﺍﻭﺭ ﻣﺤﺾ ﻃﺒﺮﯼ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ‏) ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ۔


▪️ ٤ . ﭼﻮﺗﮭﺎ ﻧﮑﺘﮧ :


ﺍﮔﺮ ﺑﺎﻟﻔﺮﺽ ﻃﺒﺮﯼ ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﻮ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺎﻥ ﺑﮭﯽ ﻟﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﺐ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮨﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺻﺒﺢ ﺷﺎﻡ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻓﺘﺢ ﻣﯿﮟ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﮯ ﺑﮭﻮﻝ ﺟﺎﻧﮯ ﺟﯿﺴﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﺎﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﮩﯿﮟ .


     💫   ﺧﻼﺻﮧ ﮐﻼﻡ


ﯾﮧ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﺍﻥ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻟﺒﺘﮧ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﻃﺒﺮﯼ ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﻮ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ‏( ﺑﻌﺪ ﮐﮯ ﻗﺼﮧ ﮔﻮ ‏) ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺷﮑﻞ ﺑﻨﺎﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﻣﺘﺄﺧﺮﯾﻦ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﺑﻼﺳﻨﺪ ﻧﻘﻞ ﮨﻮﺗﺎ ﭼﻼ ﮔﯿﺎ، ﻟﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﺑﮯﺳﻨﺪ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ .


▪️ ﻧﻮﭦ : ﭘﮩﻠﮯ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ، ﻟﯿﮑﻦ ﮐﭽﮫ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺍﺣﺒﺎﺏ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺷﯿﺦ ﻃﻠﺤﮧ ﻣﻨﯿﺎﺭ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﻼﮒ ﭘﺮ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﻮ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﻟﮑﮫ ﮐﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﻧﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﺻﻞ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺑﻨﺪﮦ ﻧﮯ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﻣﺮﺍﺟﻌﺖ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺷﯿﺦ ﮐﮯ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﮦ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﻣﯿﮟ ﺻﺤﺖ ﮐﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﻧﻈﺮ ﻧﮧ ﺁﺋﮯ .


ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺍﻋﻠﻢ ﺑﺎﻟﺼﻮﺍﺏ


ﮐﺘﺒﮧ : ﻋﺒﺪﺍﻟﺒﺎﻗﯽ ﺍﺧﻮﻧﺰﺍﺩﮦ

تنبیہات: تنبیہ نمبر 19

Comments